2008/12/11

GIVE

....är mitt TEMA denna månad, som en stor julklapp till mig och min omgivning!

Sofia Sivertsdotter gav mig denna vackra fokuserade inspiration och jag tänker THE MORE THE MARRIER :)

  1. Byt ut ordet självkänsla till medkänsla. Ni som läser det här har garanterat en bra självkänsla redan och nu är det dags för er att ge er ut i världen och bidra med all er visdom. Vi vill inte fastna i navelludden, eller hur? Fokus: ge!

  2. Tro helhjärtat på någonting, stå upp för det du tror på och kasta dig sedan ut utan fallskärm. Det du tror på kommer att bära dig, oavsett vad du tror på. Ju mer du tror och ju mer du står upp för det, desto mer kommer du både ha att ge och dessutom få tillbaka. Fokus: ge!

  3. Lek ”The lift Game”. Du förstår, eller hur? Tänk ”Amelie från Montmartre”, tänk ”det enda som behövs är en enda människa” (som vill bli lite lyft) och mantra sedan ”gör gott”. I brist på annat kan vi öppna dörrar till höger och vänster. Fokus: ge!

  4. Innan du öppnar munnen, fråga dig själv: är det sant, är det meningsfullt och är det nödvändigt? Målet är att svara ja på alla tre frågor och samtidigt fortsätta att prata jättemycket. Världen behöver dina ord, välj dem väl. Fokus: ge!

  5. Låna Maya Angelous citat och ge dig ut i världen: I would like to be known as an intelligent woman, a courageous woman, a loving woman, a woman who teaches by being”. Och förresten, du är mer än välkommen även om du råkar vara man. Fokus: ge!

Give a little bit...

Love Jo, off to OSLO for last weekend of work (abroad)

1 comment:

Helena said...

Jo...tack för viktiga ord...