2008/12/05

On a (Not so) SUNNY afternoon...


My friend is doing a PROJECT! He is making a blog that will nourish your body, mind and soul!

He asked for my help and my answers went something like this:




Vilka tre saker vill du göra innan du dör?
3 things you want to do before you die?
(te.x. hoppa fallskärm, bestiga Mount Everest)

• Älska vilkorslöst
• Resa jorden runt
• Ha varit tyngdlös


Vilka tre saker är du mest stolt över att du har gjort?
3 things that you have done that you are proud of?
(te.x. gått med i donationsregistret, skrivit en bok)

• Startat mitt eget företag
• Talat om för min familj att jag älskar dom
• Lärt mig YOGA


Vilka tre saker ( som du egentligen inte har befogenhet att göra )
vill du göra? (te.x. sjunga i kör, flyga ett flygplan)
What 3 things (that you don't have the licens/authority to do) that you want to do?

• Läsa upp nyheterna i TV
• Styra/Leda ett land
• Rädda liv (vara läkare, operera)



Vilka tre saker vill du prova på?
Name 3 things you want to try?
(te.x. hålla i en fågelspindel, hoppa fallskärm)

• Vara nära en vithaj
• Alla världens droger
• Konståkning


Vilka är de tre mest kreativa saker du byggt eller gjort?
Name the 3 most creative things you have done/built?
(te.x en robot av mjölkkartonger och gamla kläder eller en fågelholk)

• En tavla av gamla tavlor
• Knappar av modell lera till salu
• Mitt eget kontor


Vilka tre saker önskar du att andra gjorde oftare?
What/Which 3 things do you wish other people would do more often?
(te.x. pratade med hemlösa, smygplanterade blomfrön)

• Log
• Andades djupare
• Inte rökte
• Tog hand om miljön
• Gick/cyklade


Vilka tre saker är du mest rädd över att prova?
What 3 things are you most afraid of trying?
(te.x. rida på en stor häst, ge blod)

• Vara nära en vithaj
• Nya saker som jag inte är bra på/har talang för
• Sjunga solo

Vilka tre saker skulle du ALDRIG göra?
3 things you wouldn't EVER do?
(te.x. gå på en fotbollsmatch, fasta)

• Rösta FÖR dödsstraff
• Slå min mamma
• Vara med i en all you can eat tävling, speciellt om det var korv!


(I had a lot of fun doing this, and it made "things" clear. If you want to be part of this, please give us your tipps by COMMENTING below!)

LOVE Jo


2 comments:

Anonymous said...

Jag kan ställa upp och hjälpa dig med en av sakerna som du gärna skulle vilja testa på, nämligen konståkning...

Anonymous said...

Åh, JA JA JA!!!

JAg vill! Kan du åka?

Det är ett av mina missions 2009 :)

Jo