2008/06/03

I have a DREAM




Några av mina mäktigaste, känslomässiga mest laddade drömmar handlar om att jag FLYGER! (utan flygplan förstås!)

Jag blir jagad av ett monster och jag måste ta mig till min stubbe, enda platsen jag kan flyga ifrån. Det är en blandad dröm av skräck och eufori. Men skräcken inför situationen lyckas aldrig helt överskugga flygupplevelsens upplivande känsla. Det finns ett mått av njutning i rädslan som ger mig balans!

Har googlat denna typ av dröm och tydligen tolkas det typ så här:

"Jo's flygdröm återspeglar kanske hennes önskan att leva på adrenalin, att frossa i fara, vilket ger henne en känsla av jämvikt i livet."


Forskning kring flygdrömmar:

  • Kvinnor flyger oftare än män
  • Flygandet avtar med ålder
  • Många flyger i flyktsituationer
  • Vissa flyger för nöjes skull
  • Vissa fastnar i trädtoppar, andra i taket
  • Många spring startar, typ som Stålmannen!

Vad drömmer du?

No comments: