2009/07/26

Baby love, my baby love

MO:

It´s lucky you don´t REALLY understand the responsibility that comes with a child-until you actually have the child. You might THINK that you do. You don´t. You might grasp a lot of things, but the full extent of the change in your life won´t hit you until a couple of weeks after the precious little creature has landed on your doorstep. And that is only the beginning...

Little things that reminds me about the change in my life:

* I sing. Normally, 1000.000 dollars would not get me to sing out loud. Now, I sing every night. Lullabies. I´ve even found a website with only lullaby lyrics.
* I love. In a new way. In a different way. Deep and full. It´s scary. It´s beautiful.
* I worry. OMG, I worry. About his health, about his surroundings, about known and unknown dangers, about his future, about...just about everything! I´m normally NOT a worrier! I refuse to become a hen mum! The worrying has to stop! I´m thinking it´s because it´s early days and I will get better... (Will I?)



.

4 comments:

Magnus said...

Haha.. jag har varit på landet med familjen och framförallt min systerdotter( 5,5 månader), första barnet i min syskonskara. Jag har sjungit "Mormors kråka skulle ut och åka.." dagarna i ända:) Jag har även smugit in lite Stevie Wonder och Michael Jackson- det gäller att sätta musiksmaken i modersmjölken so to say;)

Igår körde jag på Sisjön och hade ett fantastiskt gäng med mig! Åse var med och boostade klassen. Ikväll 19,15 gör vi om det! Härligt härligt!

Kram M

Malin said...

Underbara barn! Jag kan redan efter 5 dagar hålla med dig fullt ut i dina otroligt vackra ord - det ÄR det största jag varit med om att få barn. Otroligt imponerande, ett mirakel - som är med en dygnet runt...

Tim längtar efter att snart få träffa sin kompis Robin!
Mamma efter att ha lite tjejsnack med hans mamma.
KRAM!!!!

Anonymous said...

Oron komer bara att intensifieras ju aldra Robin blir--det kommer liksom "gratis" med mamma titeln ;-)
New York Bo

mojo said...

Magnus,
kanonkul att se dig på gymmet!
Jag varvar "Trollmor" med Michael Jackson, NAS & Maxwell, bl a... :)
Vi hörs i veckan!

Malin,
JÄTTEGRATTIS än en gång till lille Tim! Ska bli såå kul att se honom och höra hela storyn! Fika efter den 4:e augusti (då har vi äntligen flyttat)?

NY,
ja, du har med all säkerhet rätt i det...phu! Uppenbarligen behöver jag mer meditation & mental träning... :)

Många kramar
Mo