2008/04/17

Real Gone...another Swenglish list

Im on my way to the 2nd VIPASSANA in my life, ever!

Right now I can't decide if it's a good time to go or not so I'm doing what I started doing as a 4 year old preppy girl; A LIST!


PRO:
  • Jag missade just Lena PH o Orup på RONDO, hur gick det till? Blev noga o kärleksfullt utvald till att följa med (fick äran att sitta mitt mellan två highlly IN LOOOVE couples) då det var TV inspelning o de ville ha extra snygga sångfåglar med i publiken (kanske inte riktigt därför). Det var extra viktigt att jag kunde denna kväll eftersom TV inspelning=alla stolar måste vara fyllda! 1: Jag råkar slarva bort min biljett (troligtvis blev den söndersmulad i tvättmaskinen) 2: Jag ringer o bönar o ber o får följa med ändå, jag ska möta paren i entrén 1910, showen börjar 1930! Perfekt tänker jag, jag undervisar min PILATES klass sen drar jag snabbare än bixten till Rondo! JAg skryter om kvällens festligheter för mina deltagare, min bästa Mango slår vad om att jag kommer att få sjunga i micken o jag säger att det kommer bli succé för DANSA I NEON vär typ etta på min lista i 3 år! Rusar hem, av med kläder, tar en titt på klockan för att estimatea tiden och ser att hon är 1945, hmm när skulle jag vara där egentligen?? Googlar RONDO, ingen svarar, ringer mina turturduvor, ingen svarar, hmmm! När skulle jag vara där? 1910 eller 2010? JAg har trollat bort 60min av mitt liv! Får tag på RONDO o frågar när SHOWEN börjar, då hör jag applåder o inser, NEJ! -Pausen då, när är den? -DET ÄR INGEN PAUS! FAAAAAAAAAAAN
  • Jag har kastat ut mesta maten i min kyl så att den inte ska bli gammal medans jag e borta så jag har ändå inget att äta hemma.
  • Daliorna som jag köpte (hon lovade att de skulle leva i minst 14 dagar minst!) Dog idag! Passande! Gav jag dem kanske för mycket kärlek? Hade ju tom köpt GÖDNING som jag var nära på att dricka själv en morgon istället för algerna.
  • Jag pratar för mycket.
  • Skönt med VIPASSANA för då är det ignen som pratar med en när man äter så jag hinner äta upp min mat innan den blir kall.
  • Jag har inte tillgång till dator eller mobil o kan alltså inte jobba övertid.
  • Jag kan inte skicka iväg fylle sms
  • Jag sparar pengar då VIPASSANA retreaten (silent camping som vissa vill kalla det) är GRATIS
  • ?
CON:
  • Mo hostar värsta DRINK kvällen med high heels o allt i helgen, vilket jag missar :( O jag som hade övat så i mina klackar.
  • Missar första GO HAGABADET med sjukt grymma Maria Linghult FORZA och PAN ASIA AfterTraining
  • Man får inte mat efter 1130
  • Man måste åka buss dit (jag gillar bättre tåg)
  • Jag kommer inte kunna blogga på 4 dagar
  • Ingen beröring what so ever på hela helgen
  • Man måste gå upp kl 4 på morgonen
  • Man får inte ha några dofter på sig (jag som brukar lukta sååå gott)
  • Jag kommer inte kunna skicka fylle sms
  • Missar jag kanske något bra på TV?
  • Missar Roys PUSH middag för femtioelfte gången
  • MAN FÅR INTE GÖRA NÅGON FYSISK AKTIVITET
  • ?

So what do you think?

Should I stay or Should I go?

Everyday Is A Winding Road




No comments: