2008/05/20

I hjärtat av cyklonen

Jo: För att finna en juvel måste man stilla vågorna; det är svårt att finna den om man rör om i vattnet. När meditationens vatten är klart och stilla kommer sinnets juvel helt naturligt att bli synlig. De flesta skulle hoppa i vattnet om en juvel tappades i en damm och på så sätt röra upp vattnet tills det blivit så grumligt att man inte kan hitta annat än sten och tegel. En vis man skulle vänta tils vattnet lugnat ned sig så juvelen helt naturligt kom att skina av sg själv.





Idag firar jag Bror, han e grym, han fyller år, han firar inte födelsedagar men jag firar honom!

Idag firar jag N, han har Mod, äkta Mod!


Idag firar jag att min deklaration är inlämnad o klar - I DID IT!


Idag firar jag att jag har fått ha världens bästa pappa och sen en världs bästa pappa till! Dom är alltid i mina ögon, mitt hjärta, mitt leende!


Idag firar jag vilkorslös kärlek, screw up, fuck up, I will always love u!

Vad firar du?

BHAKTI


1 comment:

Anonymous said...

Underbar post!

Jag firar att jag finns och har ett leende som räcker långt och aööa människor runt om som stärker det!

Peace & Love!

/M